Титани Міжнародного Бізнесу

Виробнича практика

  • Хто такі Титани Бізнесу?
  • Бізнес-турнір "Золотий актив України"
  • Бізнес-тренінг "Економічне управління підприємством"
  • Відомості про автора
  • Контакти

Головне меню

  • Головна сторінка
  • Актуальність розробки програмного продукту "Битва Титанів"
  • Бізнес-cимуляція "Битва Титанів"
  • Нові версії комп'ютерної програми "Битва Титанів"
  • Авторське свідоцтво "Битва Титанів"
  • Бізнес-турнір "Золотий актив України"
  • Останні публікації автора у фахових виданнях
  • Новини 2016

ВВЕДЕННЯ У БІЗНЕС-ТРЕНІНГ

  • 1.1.1. Хто такі Титани Бізнесу?
  • 1.1.2.Економічне обгрунтування бізнес-тренінгу
  • 1.1.3. Про тренінгові технології
  • 1.2. Порядок проведення тренінгу
  • 1.3. Дистанційний процес навчання
  • 1.4. Оцінка бізнес-тренером загальних результатів роботи ігрових команд

1.1. Тренінгові технології та їх роль у підготовці фахівців з економіки підприємства

Неділя, 03 липня 2011, 17:53 | Написав Administrator

1. Введення в тренінг-курс з дисципліни «Економічне управління підприємством»

1.1. Тренінгові технології та їх роль у підготовці фахівців з економіки підприємства


 Люди в переважній більшості
 жваво цікавляться всім на світі,
 за виключенням того,
 що дійсно необхідно знати
                                 О. Уайльд


Тренінгові технології набувають важливого значення для фахівців різних функціональних підрозділів підприємств та майбутніх фахівців (студентів). Це пояснюється тим, що в сучасних умовах господарювання компанії, які намагаються стати кращими, велику увагу приділяють процесам навчання та саморозвитку, бо загальновідомо, що компанії, які не навчаються, так само, як і індивідууми, обмежені тільки тими знаннями і вміннями, які накопичили в процесі набуття власного досвіду та вимушені застосовувати інтуїцію, що нерідко призводить до стандартизації, уніфікації або помилкового прийняття рішень. Однотипність у прийнятті рішень призводить до розпізнавання їх намірів конкурентами та унеможливлює їх розвиток. Як показує досвід, підприємствам для отримання оптимальних результатів, взагалі слід намагатись уникати помилок в своїй діяльності, але як свідчать вітчизняні реалії, на практиці підприємства все частіше змушені реалізовувати стратегії спроб та помилок.
В традиційній українській вищій економічній школі домінують методи навчання, які полягають у поєднанні лекційних занять із практичними або семінарськими, що дозволяє закріпити отримані теоретичні знання за допомогою вирішення практичних ситуацій, задач, кейсів тощо. Більш складні умови бізнесу та ведення конкурентної боротьби  вимагають нових, більш досконалих методів навчання та закріплення отриманої інформації. В той же час, слід намагатись зробити навчання не лише пізнавальним, а ще і легким та цікавим. На сьогоднішній день широкого використання дістали активні методи навчання (інтерактивні лекції, тренінги, ділові ігри та ін).
Бізнес-тренінг – це новий прогресивний напрямок у навчанні, що дозволяє набути практичних навиків та досвіду щодо реалізації стратегічних та операційних цілей у віртуальній реальності, максимально наближеній до умов вітчизняного бізнесу.
Бізнес-тренінг з дисципліни «Економічне управління підприємством» з використанням комп’ютерної бізнес-симуляції “Битва Титанів” – це унікальна можливість набути практичних знань, навичок та вмінь щодо  використання технологій та інструментарію бюджетного і фінансового управління підприємством, розкрити свій професійний потенціал, орієнтований виключно на реалії сучасного конкурентного середовища. Його основною метою є розробка стратегічних рішень і їх послідовна реалізація. В ході тренінгу учасники активно використовують знання, отримані при вивченні дисциплін: «Стратегія підприємства», «Планування і контроль на підприємстві», «Внутрішній економічний механізм підприємства», «Управління витратами», «Управління бізнес-процесами на підприємстві» та отримують нові компетенції, що сприятимуть розвитку їх індивідуальних здібностей.
Перелік професійних знань та компетенцій  з бізнес-тренінгу «Економічне управління підприємством» та їх взаємозв’язок з компетенціями магістра з економіки підприємства наведено в таблиці 1.1.
Нині все частіше відбувається органічне поєднання використання комп’ютерних бізнес-симуляцій, які дозволяють імітувати діяльність підприємств на найбільш складних ринках з недосконалою конкуренцією з теоретичною частиною бізнес-тренінгів.

Таблиця 1.1.

Класи професійних завдань та компетенції бізнес-тренінгу з дисципліни «Економічне управління підприємством»
та їх взаємозв’язок з компетенціями магістерського рівня підготовки

Класи професійних завдань Компетенції магістра з економіки підприємства Спеціальні компетенції Спеціальні компетенції
1. Техніко-економічні розрахунки параметрів функціонування підприємства 1.1. Визначати стан підприємства щодо конкурентів
1.2. Проводити ресурсне обґрунтування стратегії підприємства
1.3. Оцінювати результати господарської діяльності підприємства
1.1. Проведення розрахунків ключових параметрів діяльності підприємства і виявлення закономірностей його розвитку
1.2. Розрахунок операційних і фінансових бюджетів підприємства
1.3. Виконання техніко-економічних розрахунків щодо фінансового стану підприємства,оцінка ефективності використання фінансових ресурсів
1.1. Формування та корегування стратегії і тактики підприємства на ринку
1.2. Взаємоузгодження операційних і фінансових бюджетів підприємства
1.3. Проведення комплексної фінансово-господарської діагностики підприємства на етапі розробки та реалізації управлінських рішень
2. Розробка управлінських рішень 2.1. Обґрунтовувати виробничу програму
2.2. Проводити оптимізацію структури активів підприємства
2.3. Обирати найефективніший варіант залучення ресурсів
2.4. Управління ризиками інноваційно-інвестиційної діяльності
2.1. Економічне обґрунтування управлінських рішень стратегічного і операційного характеру
2.2. Оцінка виконання бюджетів підприємства та розробка управлінських рішень щодо управління прибутком підприємства та управління грошовими потоками
2.3. Розробка управлінських рішень щодо формування робочого капіталу, структури капіталу підприємства, обґрунтування інвестиційного портфелю підприємства
2.1. Оптимізація матеріальних і фінансових потоків підприємства
2.2. Обґрунтування оптимальної структури оборотних і необоротних активів
2.3. Оцінка виконання операційних і фінансових бюджетів підприємства
2.4. Оцінка рівня економічної безпеки та ризику діяльності підприємства
3. Створення нових знань з економіки підприємства 3.1.Опрацьовувати інформацію, аналізувати та узагальнювати її
3.2.Системно уявляти внутрішні процеси на підприємстві та результати ринкової поведінки з урахуванням умов реального бізнес-середовища
3.2. Розробляти нові методи і моделі дослідження
3.3. Робити наукові висновки, їх результати презентувати
3.1. Формування організаційного механізму системи економічного управління підприємством
3.2. Створення системи бюджетування підприємства
3.3. Розробка методичного інструментарію щодо проведення фінансової діагностики підприємства, створення механізму управління матеріальними і фінансовими потоками підприємства
3.1. Розробка прогнозів та сценаріїв розвитку подій на ринку продукції
3.2. Розробка методичного забезпечення швидкої діагностики фінансово-господарського стану підприємства, оцінки ризику діяльності підприємства
3.3. Моніторинг і узагальнення результатів господарювання підприємства в часі та оцінювання ефективності управлінських рішень

Такі тренінгові програми надзвичайно важливі для фахівців різних функціональних підрозділів підприємств та майбутніх фахівців (студентів), оскільки сприятимуть підвищенню їх кваліфікації, поглибленню знань та формування у них необхідних навиків роботи.
Проведення тренінгів з використанням бізнес-симуляцій дозволяє отримати практичний досвід в безризиковому просторі, тестувати можливі варіанти стратегій у змодельованому конкурентному середовищі та проаналізувати вплив обраних стратегій на результати діяльності як даного підприємства, так і його конкурентів. Крім цього, використання бізнес-симуляцій дозволяє відшліфувати навички з ціноутворення, проведення рекламної компанії, формування виробничого портфелю підприємства, обґрунтування виробничої програми необхідними ресурсами, тощо. За таких умов засвоєння знань, відбувається значно ефективніше, ніж за стандартними методиками.
Переваги тренінгів з використанням комп’ютерних бізнес-симуляцій полягають у тому, що вони сприяють:
 швидкому залученню всіх слухачів курсу у процес навчання і вирішенню основних практичних завдань, попередньо сформованих бізнес-тренером;
 формуванню навиків правильного визначення  як стратегічних, так і тактичних цілей, необхідних ресурсів та формування планових рішень на наступні періоди;
 можливості розглянути та оцінити загальну ситуацію на ринку і отриманню досвіду прийняття рішень за різних ситуацій (лідера чи аутсайдера);
 системному аналізу ситуації, розвитку вміння визначати не лише один причинно-наслідковий зв’язок, а систему взаємопов’язаних факторів, що впливають на загальний результат;
 постійному моніторингу діяльності за схемою «управлінське рішення – результат – аналіз – нове рішення», що дозволяє демонструвати ефект і результат від можливих рішень в короткостроковому періоді;
 командній роботі і високій віддачі кожного учасника гри, що сприяє формуванню загальнокомандного духу та роботи на результат.
На сьогоднішній день розроблено достатньо велику кількість комп’ютерних бізнес-симуляцій з управління підприємством. Серед тих, які дістали найбільшої популярності, слід відмітити «GMC» (міжнародна компанія з проведення бізнес-турнірів); «SIGAM» (Simulation game for managers); «ECOSiM» – компанії «Bussines solution», яку традиційно розглядають для пивної галузі та її різновиди;  «Nixdorf Delta» тощо. Більшість із зазначених програмних продуктів передбачають оволодіння навичками управління підприємством через управління його основними бізнес-процесами, такими як: забезпечення підприємства сировиною, основними засобами; виконання виробничої програми; управління персоналом, фінансовою та збутовою діяльністю. Безумовно, що кожна із програм має свої переваги і недоліки. Основним недоліком існуючих програм є те, що вони не адаптовані до потреб вітчизняних підприємств.
Вітчизняні реалії зумовили необхідність усунення недоліків існуючих програм, пов’язаних зі складанням та взаємоузгодженням планових (фактичних) звітів (про фінансові результати, про рух грошових коштів) і розрахункового (досягнутого) балансу підприємства з операційними бюджетами. Розв’язок даних проблем можливо здійснити шляхом удосконалення існуючих програм або розробки нових продуктів.  З метою вирішення зазначених проблем було розроблено оригінальний програмний продукт “Економічне управління підприємством: технології діагностування та вирішення внутрішньогосподарських проблем “Битва Титанів”.
Бізнес-симуляція «Битва Титанів» - це максимально наближена до реальності симуляція діяльності підприємства, що функціонує у вітчизняному економічному просторі.



Таблиця 1.2
Порівняльний аналіз основних параметрів бізнес-симуляцій з управління підприємством
Основні параметри гри GMC (The Global Management Challenge) Sigam (Simulation game for managers) і її модифікації «Ринок» Версія «Битва Титанів» Версія «Битва Олімпійців» Версія «Битва Олімпійців з Титанами»
1. Кількість команд 8 3 4 10 10
2. Ігрова галузь побутової техніки на вибір команд на вибір команд на вибір команд на вибір команд
3.Кількість продукції 3 2 2 2 3
4. Кількість матеріалів 1 3 3 3 3
5. Кількість ринків продукції 3 (по кожному виду продукції) 4 (по кожному виду продукції) 5 (по кожному виду продукції) 5 (по кожному виду продукції) 5 (по кожному виду продукції)
6. Управління виробничими потужностями + (придбання/ продаж) + (придбання/ продаж) + (придбання) + (придбання) + (придбання/ продаж))
7. Управління складськими потужностями + + +/- +/- +/-
8. Управління персоналом + - - - +
9. Управління збутом продукції + + + + +
10. Агенти і дистриб’ютори + - - - +
11. Інтернет-магазини + - - - +
12. Фінансове управління короткострокові інвестиції, дивіденди короткострокові та довгострокові кредити, депозити короткострокові та довгострокові кредити, депозити короткострокові та довгострокові кредити, депозити короткострокові та довгострокові кредити, депозити
13. Платна аналітична інформація про діяльність на ринку + + + + +
14. Інформація про внутрішні бізнес-процеси конкурентів + - + + +
15. Операційні бюджети +/- +/- + + +
16. Форми фінансової звітності Управлінські Управлінські Ф1, Ф2 за П(С)БО, Ф3 - управлінська Ф1, Ф2 за П(С)БО, Ф3 - управлінська Ф1, Ф2 за П(С)БО, Ф3 - управлінська
17. Фінансова діагностика - - + + +

З одного боку, вона являє собою азартне змагання, яке дозволяє реалізувати одне із головних професійних якостей – бажання завжди бути першим, з іншого, – ділову гру, яка сприяє кращому засвоєнню знань та навичок з різноманітних фахових навчальних програм.
Бізнес-симуляція «Битва титанів» є різновидом віртуальної симуляції з управління підприємством в ринковому просторі через використання його внутрішнього потенціалу, і є  складовою частиною блоку програм, попередньо визначеного нами під назвою «Титани бізнесу» (Business Titans), головний акцент яких зроблений на доведенні ймовірнісних бізнес-моделей до потреб вітчизняних підприємств.
Основною метою бізнес-тренінгу з дисципліни «Економічне управління підприємством» з використанням комп’ютерної бізнес-симуляції “Битва Титанів” є створення ефективного бізнесу, пов’язаного з виробництвом і продажем продукції на ринку олігополії. У програмі також реалізовано можливість формування ринку дуополії, тріополії чи більш складної ринкової ситуації, що залежить, в свою чергу, від кількості попередньо сформованих команд. При цьому зроблений акцент на внутрішньому та  ринковому (зовнішньому) управлінні. На внутрішньому рівні передбачено вирішення основних завдань, пов’язаних з виконанням аналітичних, планово-проектних, організаційних, інформаційних, контрольних та науково-дослідних робіт. Ключові функції представлені у розрізі основних господарських процесів та результатів фінансово-господарської діяльності підприємства. Що ж стосується ринкового управління, то значна увага зосереджена на формуванні конкурентних оборонних та наступальних стратегій, а також тактичних прийомів поведінки підприємств на олігополістичних ринках, на яких управлінські рішення одного підприємства впливають, як на його власні результати роботи, так і результати роботи його конкурентів.
  Бізнес-тренінг з дисципліни «Економічне управління підприємством» з використанням комп’ютерної бізнес-симуляції “Битва Титанів”, направлений на отримання адекватних сучасним умовам новітніх знань, досягнення комплексно-системних практичних навичок і вмінь: економічного діагностування показників роботи підприємства, аналізу і оцінки використання його потенціалу; проведення техніко-економічних розрахунків потреб в ресурсах, рівня їх використання; систематизації і узагальнення інформації про діяльність підприємства та умови господарювання; розробки стратегій і планів діяльності підприємства в цілому та окремих його підрозділів; організації внутрішньогосподарського механізму та контролю за ефективністю використання ресурсів і досягнення поставлених цілей та завдань.  Основні цілі та завдання учасників тренінгу наведені у таблиці 1.3.

Таблиця 1.3

Цілі та завдання учасників бізнес-тренінгу з дисципліни «Економічне управління підприємством» з використанням комп’ютерної бізнес-симуляції «Битва Титанів»

Область діяльності Цілі учасників Завдання, що дозволяють досягти поставленні цілі
Маркетингові дослідження - оцінка ситуації на риках продукції та сировинних ринках;
- прогнозування можливих обсягів продажу продукції на ринках.
- оцінка ринкових часток підприємства;
- розрахунок витрат конкурентів на просування продукції на ринках;
- визначення прогнозних індексів попиту на продукцію підприємства;
- прогнозування цін на продукцію підприємств та цін на сировину та матеріали.
Управління персоналом - забезпечення виробничої програми працівниками різних категорій, якісне стимулювання їх роботи - найму та звільнення апаратників;
- перекваліфікації працівників;
- преміювання працівників.
Управління основними засобами - скорочення або розширення потужностей;
- оновлення існуючих потужностей
- придбання або скорочення* основних засобів;
- проведення ремонтних робіт;
- модернізації устаткування.
Постачання - придбання, транспортування і зберігання матеріалів на власних і орендованих складах підприємства - замовлення необхідних для виконання виробничої програми обсягів поставок матеріалів, сировини та палива;
- управління поставками за умов гнучкої цінової політики підприємства;
- рівня використання власних складських приміщень;
- доцільності оренди складських приміщень.
Виробництво - своєчасне і якісне виконання виробничої програми;
- мінімізація виробничих витрат.
- формування виробничої програми підприємства та її ресурсного забезпечення;
- управління рівнем завантаження виробничих потужностей підприємства.
Збут і реалізація продукції - стимулювання продажу продукції на ринках;
- забезпечення необхідного збуту та обороту продукції;
- максимізація валового прибутку.
- обґрунтування необхідних продажу продукції через агентів та дистриб’юторів;
- продажу продукції через інтернет-магазини*;
- транспортування продукції на ринки;
- обґрунтування цінової політики підприємства;
- проведення рекламних заходів;
- налагодження сервісного обслуговування.
Фінанси - забезпечення необхідного рівня надходжень та витрачань грошових коштів;
- забезпечення необхідного рівня фінансування оборотних активів;
- забезпечення необхідного рівня ліквідності;
- депозити;
- короткострокові та довгострокові кредити;
- овердрафт;
- інші фінансові інвестиції.

Центральне місце у даній бізнес-симуляції належить розробці та впровадженню конкурентної поведінки підприємства (окремої команди) з урахуванням можливої поведінки основних економічних суб’єктів, а саме: споживачів, постачальників, конкурентів, державних органів управління, підприємств транспортної інфраструктури тощо. В процесі роботи з даним програмним продуктом учасники команд зможуть сформувати та розвинути відповідні навики та вміння прогнозування, а також проведення детального аналізу найрізноманітніших показників внутрішнього і зовнішнього середовища.
Отже, програмою бізнес-тренінгу передбачено, що слухачі оволодіють знаннями і навиками щодо:
- прогнозування обсягів продажу продукції, трендів і сезонних коливань у функції попиту на продукцію;
- інструментів аналітичних досліджень ринку, основних підрозділів підприємства;
- інструментів просування продукції;
- сутності гуртової та роздрібної торгівлі (дилери, дистриб’ютори, агенти);
- принципів організації та управління «інтернет-магазинами»;
- особливостей ціноутворення на ринках з недосконалою конкуренцією;
- розробки виробничої програми та її ресурсного обґрунтування;
- оптимізації структури виробництва продукції для багатопрофільних підприємств;
- змісту та порядку побудови операційних бюджетів: продажу та виробництва продукції, закупівлі сировини та матеріалів, матеріальних витрат, витрат на заробітну плату, загальновиробничих витрат, витрат на збут, адміністративних витрат та ін.;
- структури та технології складання фінансових бюджетів: капітальних витрат, руху грошових коштів, фінансових результатів, розрахункового балансу;
- методів і моделей поточного контролю виконання операційних і фінансових бюджетів;
- методів контролю товарно-матеріальних запасів і оптимізації їх розміру;
- методів оцінки запасів (ідентифікованої вартості, ФІФО, середньозваженої собівартості, нормативної собівартості) та їх вплив на собівартість продукції (П(С)БО 9);
- методів позамовного та попередільного калькулювання;
- порядку формування виробничої собівартості продукції (П(С)БО 16);
- розподілу загальновиробничих витрат на підприємстві;
- методики складання та аналізу звіту про фінансові результати;
- порядку формування доходів підприємства (П(С)БО 15);
- методику складання та аналізу звіту про фінансові результати (П(С)БО 3);
- аналітичних методів і моделей фінансової діагностики виробничо-господарської діяльності підприємства.
Навчальний процес контролюється і корегується бізнес-тренером, який має забезпечити ретельну підготовку учбово-методичних матеріалів та необхідні умови для учасників тренінгу (гравців) щодо: оцінки можливих варіантів рішень зазначених проблем; створення сприятливої, творчої робочої атмосфери; максимального наближення віртуальної моделі гри до реальних умов функціонування підприємств на ринках недосконалої конкуренції.
Якщо розглядати власне процес гри, то багато залежить від складу команди, наскільки індивідууми орієнтовані на досягнення загального результату, яка їх мотивація. Процес гри є досить захоплюючим, але в той же час необхідно усвідомлювати вплив емоцій на прийняття науково-обґрунтованих рішень. Гравцям доводиться вирішувати найбільш складну наукову дилему: чому надати перевагу – швидкості чи ефективності прийняття рішень? З одного боку, прийняття рішень вимагає певної оперативності, а з іншої – надзвичайної концентрації. Рішення, прийняті з поспіхом або навмання, досить часто призводять до непоправних наслідків для підприємства – скорочення обсягів продажу, зниження прибутку підприємства, скорочення оборотних активів, зниження загального рівня капіталізації підприємства та ін.
Для досягнення найкращих результатів гравцям необхідно навчитись обирати найкращу стратегію для задоволення споживчого попиту і реалізувати її на практиці за допомогою наданих інструментів, аналізувати зміни на ринках, передбачати дії конкурентів і оцінювати можливі напрями власної виробничо-господарської діяльності, здійснювати перспективне планування та аналіз досягнутих результатів.
Загальна схема гри передбачає множину рішень та результатів, які дозволяють усвідомити, наскільки ефективними виявились прийняті рішення. «Переможених» в даних ділових іграх не буває – всі отримують необхідний досвід, який є безцінним в реальних умовах. Результати гри оголошуються досить швидко – майже моментально, що практично неможливо в реальному житті, тим самим тренуються навики прогнозування, аналізу операційних і фінансових бюджетів підприємства.

Рис. 1.1. Схематичне зображення поведінкової парадигми
ділової гри «Битва Титанів»

На початку гри команди знаходяться в рівних умовах і мають однакові показники діяльності. В процесі гри гравці набувають необхідних навиків командної роботи, вчаться домовлятись та знаходити спільну мову. Тому на кожному етапі гри потрібен високий загальнокомандний дух та злагодженість у діях. Учасникам необхідно оговорити показники і результати попереднього періоду, визначитись зі стратегією та тактикою на наступні періоди і сформулювати власні завдання, завчасно передбачивши різноманітні наслідки від реалізації власної поведінки на різних ринках (обладнання, матеріалів, інформації, продукції та ін.).Успіх у грі залежатиме як від командного духу, так і максимальної віддачі кожного гравця. Для виграшу важливим є не лише бажання учасників та емоційний настрій, а перш за все, ланцюжок прийняття правильних послідових рішень, відмінних від дій конкурентів.
Комплект програмного забезпечення містить два програмні модулі (адміністративний та допоміжний), файли баз даних настройок гри і інформацію про перший зіграний період. У програмі передбачені широкі можливості зміни даних, які можуть бути налаштовані у відповідності до вимог П(С)БО та інших законодавчих актів України, особливостей бізнесу та функціонування підприємств.
В бізнес-симуляції передбачено можливість використання декількох інтерактивних режимів – локального та мережевого. Локальний режим – це найбільш простий варіант гри, за якого введення даних, проведення розрахунків і вивід результатів здійснюється лише з адміністративного модуля комп’ютера. «Блок прийняття рішень» може бути використаний для формування необхідних баз знань про рішення команди в певному періоді. Передача інформації з допоміжного комп’ютеру до адміністративного комп’ютера здійснюється у ручному режимі.
Мережевий режим передбачає доступ до інформації через попередньо сформовані бізнес-форуми. Відправлення та отримання інформації забезпечується з використанням Інтернет-ресурсів.
Адміністративний модуль програми використовується для проведення всіх розрахунків та забезпечує захист інформації команд про прийняті рішення у відповідних періодах. Модуль містить блок налаштування програми (компоненти візуалізації, оформлення тощо), налаштування баз знань та даних, а також підпрограми, які дозволяють вирішити ряд завдань щодо:
 розрахунку обсягів продажу продукції на ринках – застосовується оригінальний алгоритм, який дозволяє розподіляти місткість ринку у відповідності до сформованого попиту на продукцію зі сторони підприємства, реального попиту і пропозиції підприємства, а також формування залишків нереалізованої продукції;
 розрахунку оптимального залишку грошових коштів у Звіті про рух грошових коштів;
 визначення оптимальних обсягів перевезення продукції на ринки збуту у разі здійснення учасниками гри помилок вводу (авторська методика); 
 визначення оптимального портфелю виробництва продукції (Simplex-метод);
 здійснення перевірок на коректність встановлення цін, витрат на рекламні заходи, сервісне обслуговування та інших важливих параметрів;
 розрахунку надходжень коштів за депозитними вкладами (методики простого та складного відсотку (порушення умов, штрафні санкції та інше));
 визначення платежів за кредитом (методика погашення боргових зобов’язань у відповідності до українського законодавства);
 формування балансу – інструменти бюджетування;
 проведення фінансової діагностики з використанням традиційних (агрегування балансу, вертикального та горизонтального аналізу, фінансових коефіцієнтів) і авторських методів оцінки фінансової стійкості, ліквідності. 
Вся інформація у діловій грі розглядається у розрізі одного періоду –
ігрового умовного місяця. Учасники мають справу з прогнозною, плановою та звітною інформацією.
 Прогнозна інформація – це аналітична інформація про зміну цін на продукцію та матеріали, динаміку попиту на продукцію тощо. Така інформація може бути отримана на ринку аналітичних послуг, надається на декілька наступних періодів і не є безкоштовною.
 Планова інформація – це інформація, що відображається у листі прийняття управлінських рішень.
 Звітна інформація – інформація, що відображається у операційних і фінансових бюджетах за попередній період гри, після того як будуть внесені дані всіма підприємствами щодо цін на продукцію, обсяги продажу, рекламу, сервісне обслуговування тощо.
Окрім стандартної версії бізнес-симуляції «Економічне управління підприємств: технологія діагностування та вирішення внутрішньогосподарських проблем «Битва Титанів», бізнес-тренери можуть скористатись розширеними версіями програми «Битва Олімпійців» і «Битва Титанів з Олімпійцями». Основна відмінність версії програми «Битва Олімпійців» від версії «Битва Титанів» полягає у тому, що «Битва Олімпійців» розрахована на проведення бізнес-турнірів або для роботи з великою аудиторією слухачів, кількість команд, які можуть одночасно конкурувати в межах однієї галузі зростає з чотирьох до десяти. Якщо команди формуються за принципом відповідальності за основні бізнес-процеси (постачання, виробництво, збут, фінанси), то максимальна кількість учасників, яка може бути залучена до бізнес-турніру, складає від 40 до 50 чоловік. Слід пам’ятати, що у ситуації, за якої  у бізнес-турнірі приймає участь кількість команд більша, ніж чотири, але менша, ніж десять,  у програмі передбачена можливість корегування функції попиту на продукцію підприємств до відповідної кількості учасників. Це дозволяє забезпечити коректність роботи основного алгоритму програми, а також забезпечує необхідний рівень азарту та інтересу учасників до отриманих результатів. Бізнес-тренери мають врахувати те, що зі збільшенням кількості команд збільшуються масиви інформації, тобто їм доведеться більше витрачати часу на введення і зберігання результатів, а учасникам тренінгу необхідно буде витрачати значно більше часу на обробку безкоштовної та платної інформації. А це в свою чергу, вимагає збільшення загального часу на прийняття науково-обґрунтованих рішень.
Бізнес-симуляція «Битва Титанів з Олімпійцями» - це розширена версія програми, яка дозволяє моделювати конкуренцію десяти підприємств (команд) на різноманітних ринках трьох видів продукції. У програмі реалізовані нові модулі щодо управління виробництвом продукції (тривалістю виробничого циклу), персоналом (найм або звільнення працівників), додані блоки роботи з дистриб’юторами, агентами, а також представлено блок управління ризиками. Ця версія програми максимально наближена до реальної умов господарювання підприємств та дозволяє вирішувати додаткові завдання, які не включені до програми тренінгу. Слід також відзначити, що зміст основних блоків програм, відповідно до програми курсу, постійно удосконалюється, тому автор програмних продуктів залишає за собою право щодо розширення або спрощення, заміни або вилучення основних модулів зазначених версій програм.

 

 

 
© 2025 battleoftitans.com.ua - Битва Титанів. Всі права захищено.
© 2010-2011 Битва Титанів: Бізнес-тренінг "Економічне управління підприємством". Всі права захищено!

Титани бізнесу Організація виробничої практики з використанням комп'ютерних ділових ігор, КНЕУ, 2013