Титани Міжнародного Бізнесу

Виробнича практика

  • Хто такі Титани Бізнесу?
  • Бізнес-турнір "Золотий актив України"
  • Бізнес-тренінг "Економічне управління підприємством"
  • Відомості про автора
  • Контакти

Головне меню

  • Головна сторінка
  • Актуальність розробки програмного продукту "Битва Титанів"
  • Бізнес-cимуляція "Битва Титанів"
  • Нові версії комп'ютерної програми "Битва Титанів"
  • Авторське свідоцтво "Битва Титанів"
  • Бізнес-турнір "Золотий актив України"
  • Останні публікації автора у фахових виданнях
  • Новини 2016

ВВЕДЕННЯ У БІЗНЕС-ТРЕНІНГ

  • 1.1.1. Хто такі Титани Бізнесу?
  • 1.1.2.Економічне обгрунтування бізнес-тренінгу
  • 1.1.3. Про тренінгові технології
  • 1.2. Порядок проведення тренінгу
  • 1.3. Дистанційний процес навчання
  • 1.4. Оцінка бізнес-тренером загальних результатів роботи ігрових команд

1.2. Порядок проведення тренінгу за допомогою бізнес-симуляції «Економічне управління підприємством: технології діагностування та вирішення внутрішньогосподарських проблем «Битва титанів»

Неділя, 03 липня 2011, 18:11 | Написав Administrator

1.2. Порядок проведення тренінгу за допомогою бізнес-симуляції «Економічне управління підприємством: технології діагностування та вирішення внутрішньогосподарських проблем «Битва титанів»


Навчальний тренінг пов’язаний у часі та за змістом з виконанням індивідуальних і практичних занять з дисципліни «Економічне управління підприємством». Кафедра стратегії підприємств має затверджену програму дисципліни з чітко визначеною загальною кількістю 144 год. на проведення лекційних і практичних занять, самостійну та індивідуально-консультаційну роботу.  
Загальна кількість часу на проведення навчального тренінгу складає 40 год., зокрема, на практичні заняття передбачено 10 год., на самостійну та індивідуально-консультаційну роботу – 30 год. Проведення навчального тренінгу спрямоване на формування та удосконалення професійних компетенцій студентів-магістрів програм «Менеджмент проектів і консалтинг», «Стратегічний менеджмент», «Менеджмент малого бізнесу» та інших програм, які відображені у навчально-магістерській програмі «Економічне управління підприємством».
На першому етапі (організаційному) відбувається ознайомлення студентів (слухачів) курсу зі структурою тренінгу, тобто оголошуються мета, завдання тренінгу, формуються склади учасників (команди), які відповідатимуть за постачання, виробництво, збут і фінанси певного підприємства. Рекомендується до складу команд включати від 4 до 5 студентів. Студенти самостійно обирають у кожній міні-групі керівника (лідера), що візьме на себе обов’язки визначати стратегію та  буде координувати роботу групи. Для ознайомлення студентів із правилами ділової гри з використанням бізнес-симуляції передбачено проведення міні-лекції. Бізнес-тренер оголошує умови гри, проводить знайомство учасників тренінгу з розрахунково-аналітичним комплексом ділової гри, детально зупиняється на бізнес-процесах, зокрема, на процесах складання та взаємоузгодження операційних і фінансових бюджетів, і особливостях застосування інструментарію фінансової діагностики.

Таблиця 1.4

Основні етапи проведення тренінгу з використанням бізнес-симуляції «Економічне управління підприємством «Битва титанів»

Основні етапи проведення бізнес-тренінгу Перелік основних видів завдань і робіт Відведений час на виконання
1. Організаційний етап - знайомство студентів зі структурою, методами та завданнями бізнес-тренінгу;
- формування міні-команд;
1 год.
2. Підготовчий етап - проведення міні-лекції;
- ознайомлення з умовами ділової гри «Битва Титанів»;
1 год.
3. Основний етап (проведення ділової гри)
Основні завдання що вирішуються протягом одного етапу:
- ознайомлення команди з попередньо отриманими результатами;
- визначення стратегічних альтернатив розвитку підприємства;
- оцінка внутрішнього потенціалу підприємства;
- обґрунтування виробничої програми підприємства;
- розробка та аналіз перспективних прогнозних операційних і фінансових бюджетів (звіт про фінансові результати, про рух грошових коштів, розрахунковий баланс);
- прийняття управлінських рішень на наступний ігровий період;
- оцінка досягнутого ринкового попиту на продукцію підприємства;
- оцінка рівня беззбитковості діяльності підприємства;
- аналіз фактично досягнутих результатів за центрами доходів, витрат і прибутку;
8 год.
4. Заключний етап
(презентація результатів гри і
захист індивідуальних завдань)
- проведення фінансової діагностики (горизонтальний і вертикальний аналіз фінансових звітів, коефіцієнтний аналіз, методики агрегування);
- презентація результатів команди за зіграні періоди;
- оголошення переможців ділової гри;
- проведення підсумкової дискусії.
2 год.

 

Заключний етап
(презентація результатів гри і захист індивідуальних завдань) - проведення фінансової діагностики (горизонтальний і вертикальний аналіз фінансових звітів, коефіцієнтний аналіз, методики агрегування);
- презентація результатів команди за зіграні періоди;
- оголошення переможців ділової гри;
- проведення підсумкової дискусії. 2 год.
До початку проведення ділової гри студенти опрацьовують операційні і фінансові бюджети підприємства за перший період (зіграний комп’ютером).  Програмою тренінгу передбачено проведення чотирьох занять з використанням зазначеної бізнес-симуляції. На першому аудиторному занятті відбувається знайомство учасників з розробленою бізнес-симуляцією. На кожному наступному занятті команда має прийняти управлінські рішень на один ігровий період. Для цього ігрові команди обирають стратегію діяльності та розвитку підприємства. Це відбувається шляхом обговорення можливих стратегічних альтернатив у командах. Далі студенти визначаються з комплексом тактичних рішень на наступний ігровий період. Для кращого проектування управлінських рішень передбачено виконання завдань щодо визначення виробничої програми, складання та взаємоузгодження операційних і фінансових планів (розділ 4 завдання №1-2). На основі науково-обґрунтованих рішень ігрові команди заповнюють ігрову форму, в якій відображають управлінські рішення щодо основних бізнес-процесів. Після передачі даних всіма командами до адміністративного блоку, відбувається перерозподіл ринків і відбувається формування операційних і фінансових звітів. Команди ознайомлюються з фактично досягнутими результатами, проводять аналіз за відхиленнями та виконують ряд інших завдань. Зверніть увагу, що у розділі 4 наведені завдання №3-4, які необхідно вирішити учасникам тренінгу на основі фактичної інформації, отриманої за попередній період гри та прогнозної інформації про діяльність підприємства.
Ще одним із позитивних аспектів тренінгу слід вважати розвиток навичок презентації результатів дій команди. Саме у цій сфері проявляються та закріплюються аналітичні здібності студентів. Для посилення обґрунтованості та достовірності результатів команди передбачене виконання різноманітних завдань з фінансово-господарської діагностики, а саме завдань №5-8.
Логіко-структурна схема прийняття рішень у бізнес-симуляції «Економічне управління підприємством «Битва титанів» представлена на рис. 1.2.

Рис. 1.2. Послідовність прийняття рішень у бізнес-симуляції «Економічне управління підприємством «Битва титанів»  (адаптовано за [2]) 

Слід зазначити, що даний алгоритм є універсальним і тому з успіхом застосовується у інших бізнес-симуляціях, наприклад, таким як GMS чи Sigam.

Організація бізнес-гри передбачає її поетапне проведення протягом певного числа ігрових періодів. За необхідності можливе одночасне формування декількох ігрових галузей зі складом підприємств від 1 до 4. У випадку формування лише однієї команди передбачено гру з віртуальним гравцем – комп’ютером.
Перемагає у конкурентній боротьбі на олігополістичному ринку команда, яка досягягає найкращих фінансових результатів, в тому числі, і кумулятивного прибутку.
На початку гри команди отримують деталізовану інформацію про показники діяльності підприємства та ситуацію на ринку. За результатами першого ігрового періоду, зіграного компютером, гравці знаходяться у рівних умовах – забезпечені однаковим складом та рівнем ресурсів (матеріалами, готовою продукцією, основними засобами, кількістю працівників та іншими), встановлюють однакові ціни на продукцію, закуповують матеріали за фіксованою ціною, здійснюють однаковий обсяг виробництва та збуту продукції. На цьому етапі всі підприємства мають однакові показники операційних і фінансових бюджетів.
Починаючи з другого періоду, кожна команда самостійно визначається з цінами на свою продукцію, планує показники витрат і прибутку підприємств. При встановленні цін необхідно враховувати інформацію про функцію попиту, обсяги пропозиції на ринках продукції і намагатись максимізувати обсяги продажу.
Прийняті рішення гравці вносять у «Форму прийняття рішень», яка є основою клієнтського блоку програми. Після чого дані із заповнених форм переносяться в адміністративний блок, де відбувається розрахунок всіх необхідних показників та здійснюється візуалізація результатів гри. Кожна команда отримує деталізовані операційні бюджети (продажу, виробництва, виробничих запасів, прямих витрат на матеріали, прямих витрат на оплату праці, загальновиробничих витрат, адміністративних витрат і витрат на збут) і фінансові бюджети, які формуються у вигляді звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів (управлінська форма) та балансу підприємства. Фінансова звітність у програмі представлена у відповідності до вимог діючих П(С)БО в Україні. У грі також передбачена можливість придбання необхідної інформації, володіючи якою команди зможуть більш ефективно контролювати ситуацію на ринку матеріалів, продукції; проаналізувати агреговані баланси конкурентів, а також ціни, що склалися на ринку, витрати конкурентів на  сервісне обслуговування і рекламу.

Рис. 1.3. Ігровий комплекс «Економічне управління підприємством: технології діагностування та вирішення внутрішньогосподарських проблем «Битва титатів»


Основні характеристики бізнес-симуляції «Економічне управління підприємством «Битва титанів» (Battle of Titans):
 кількість ігрових команд – від 1 до 4 в межах однієї галузі. За необхідності може бути створено потрібну кількість галузей. Слід зауважити, що при створенні додаткової галузі кількість команд збільшується до 8, тобто дві конкуренті галузі по 4 команди;
 два види продукції (типу «X» і типу «Y»), для виробництва яких необхідні три види матеріалів («А», «В», «С»), обладнання, персонал та інші ресурси;
 продукція кожного виду може бути реалізована на 5 ринках, де 4 ринки – це внутрішні регіональні ринки підприємств, а п’ятий ринок є зовнішнім;
 реалізація гри здійснюється у три періоди – в першому періоді (t) здійснюється закупівля матеріалів, в другому періоді (t+1) – виробництво продукції, а в третьому (t+2) – реалізація продукції.
 операційні бюджети розробляються за принципами бюджетування;
 фінансові бюджети формуються у відповідності до форм, передбачених стандартами бухгалтерського обліку в Україні.
Після першого періоду, зіграного комп’ютером,  підприємства володіють рівними можливостями та здатні на свій розсуд здійснювати основні виробничі процеси з урахуванням попередньо прийнятих оборонних чи наступальних стратегій. Так, за результатами зіграного першого періоду, можна констатувати, що на ринках продукції «X» відчувається її нестача, тоді як на ринках продукції «Y» характерним є виникнення її надлишків для кожного підприємства. Продукція типу «X» як по собівартості, так і за ціною є більш дешевою, тоді як продукція типу «Y» є дорожчою – потребує більших витрат ресурсів (матеріалів, праці, витрат на обслуговування обладнання), забезпечує більшу виручку, а отже, і більш значні грошові надходження.

 
© 2025 battleoftitans.com.ua - Битва Титанів. Всі права захищено.
© 2010-2011 Битва Титанів: Бізнес-тренінг "Економічне управління підприємством". Всі права захищено!

Титани бізнесу Організація виробничої практики з використанням комп'ютерних ділових ігор, КНЕУ, 2013